/ Allmänt /

ADHD hos vuxna - strategier, bemötande och förhållningssätt



Igår kväll var jag på föreläsning/workshop på Attention Stockholm, så som rubriken lyder. Har lyssnat, inspirerats, skrattat och lärt. Och det var så skönt att vara där, jag tror jag behövde det. Få träffa likasinnade, samt se att det faktiskt finns. Det var viktigt för mig att få berätta om de här sakerna som ofta blir konstigt och fel i en vardag, och skratta åt det tillsammans när det visade sig att andra upplelever precis samma sak. Jag kunde slappna av lite på ett sätt jag annars inte kan, inte anstränga mig så förbaskat mycket. 

Några ämnen som togs upp under kvällen var olika strukturer/hjälpmedel i vardagen, bemötande och förhållningssätt till adhd diagnosticerade (för yrkesverksamma), nära relationer, sömn och rutiner.  Och förutom en massa "aha"upplevelser så fick jag med mig en hel del bra tips därifrån. Tack Attention! Och tack mig själv som äntligen vågade mig dit. 


Att skaffa:
Ett kedjetäcke alt. en tung person som kan sitta på mig när jag vill sova. 



#1 / / Anonym:

Kedjetäcke är kanon! :-)

#2 / / Catta Stroph:

Kedjetäcke är kanon! :-)

Svar: Kul att du tycker det! Har hört fler säga samma sak, så ser fram emot att testa! :)
ohappa.blogg.se