/ Allmänt /

Man klarar mer än man tror


Det är mycket som "slår" mig under tiden jag tränar. Faktiskt, de flesta texter jag skriver grundar sig i någon tanke jag fick på gymmet och sedan spånar vidare på. Gymmet eller tåget. Att fysisk träning är bra för ADHD (bl.a, bra för allt vill jag nog säga) är redan känt, men det ÄR verkligen BRA. Jag älskar känslan av att ta ut mig till max och vara helt sopslut efter ett pass. jag upplever att jag tänker så klart! Jag förstår varför jag inte kan vara utan träning. Rensa huvudet, omvandla rastlösheten till bensin, träna kroppskontroll. Vilket paket!

Idag var det spinningintervaller på schemat, fytusan. Och det slog mig när jag satt där på cykeln, att man klarar mer än man tror. Det är inte kroppen som lägger ner först, det är inte kroppen som är det första som inte orkar mer. Det är huvudet, motivationen, vilka tankar en väljer att tänka. Peppar man sig själv och ser målet orkar man en bra bit längre än om fokus ligger på hur jobbigt det är, enligt min upplevelse. Och det tänket kan man nog med fördel ta med till många andra situationer i livet, utanför gymmet. 

Rekommenderar intervallträning! 

•Målet är uppdelat i många korta, men intensiva delmål så att man ser mållinjen hela tiden.

• garanterat förbättrad kondition!

•lära sig att ta kontroll över andningen och varva ner på väldigt kort tid. (Super vid social fobi ju)


Ser fram emot lördag, då har jag boka in mig på latinodans!