/ Allmänt /

Glömska


"Det här kommer jag ihåg" 

"Jag lägger dem här så jag vet vart jag har dem" 

Noteringar: 

•Varje gång jag tänker att jag kommer att komma ihåg någonting, skriv upp det för tusan. Vad det än är! För det jag kommer ihåg i 9 fall av 10, är att jag har något att komma ihåg men inte vad det är. 

•Varje gång jag lägger något på ett speciellt ställe, i syfte att inte tappa bort det, lägg det synligt för guds skull! Inte i nån låda, garderob eller  badrumsskåp. 

Kruxet med mig är att jag trots allt ändå har en tendens att lägga saker i "nån låda" så att jag ska veta vart jag har dem, och sedan tänker jag att "det här kommer jag ihåg". Det gör jag inte. Och varje gång blir jag lika chockad över hur något kan lämna näthinnan lika snabbt som det satte sig där. Lika förvånad över hur man kan glömma något som sades eller tänktes för tio sekunder sedan. 

Borde skriva upp och påminna mig om att jag har dåligt minne, det verkar vara det som är svårast att komma ihåg. 





NPF / add / adhd / korttidsminne
#1 / / Catta Stroph:

Hahahah än en gång!: är det mig du skriver om?
"Det här kommer jag INTE att glömma, det är såpass viktigt eller enkelt!" Men jag glömmer ändå!
Har speciella lådor med saker som är skitviktiga, viktiga och en låda med alltmöjligt, men de som bör finnas där finns inte...

Svar: Hahah preciiiis! Slutar med att bokstavligen allt möjligt ligger i varje låda och hög!
ohappa.blogg.se

#2 / / maasen179:

Behöver jag ens säga att jag har det likadant?? :) Skruvar jag upp en tavla och har allt förberett så kan man ändå ge sig fan på att när man håller i vattenpasset och märkt ut hålet, så är skruvdragaren borta!! :)

Svar: Haha ja men visst! Eller bakar en kaka, märker att man saknar bakpulver. Springer på affärn för att köpa. Glömmer bakpulver.
ohappa.blogg.se