/ Allmänt /

Socker



Spontanfika, att vara lagom och sådär.

Alltså. Jag vill ju också vara en sån där person som går runt med chokladkakor och en påse turkisk peppar i handväskan, som man kan ta en bit av när man känner sig lite småsugen eller trött. Det ser så mysigt ut på något sätt. Men det funkar inte för mig. För vet jag att det ligger godis i väskan, så är det, det enda jag tänker på. Visst KAN jag väl ha godis i väskan, men det ligger inte kvar där i någon lång stund. Jag är heller inte så bra på det här med att köpa hem kakor för att ha stående i skafferiet, och som sedan ska stå där som något gott att bjuda på när någon kommer över. Innan jag vet ordet av så har jag ätit upp dem framför Bonde Söker Fru samma kväll. Har till och med testat lägga kakorna i frysen, men herregud så lättlurad var jag inte. Jag har ju en mikro.

Det är verkligen allt eller inget. Jag kan absolut bestämma mig för att minska på sockerintaget. Men då får det bannemig inte finnas spår av socker eller något som ser ut som socker i skafferiet heller. 

Så. Kom mer än gärna objuden, men då äter vi hårdmackor till kaffet.



adhd / humor / nyttigt / socker
#1 / / Catta Stroph:

Hahah asså, vad du än skriver... Om hur du är så är det ju jämt som jag. Jag skulle lika gärna kunna sluta blogga själv o bara skriva under på dina inlägg! 😂😜😂😜😂

Svar: Hahah säger återigen detsamma! Rätt sjukt ändå att det kan vara så lika! Men fortfarande intressant att läsa :D
ohappa.blogg.se

#2 / / maasen179:

Hittade din blogg idag, via en annan (nämligen den som kommenterat här ovan). Båda känns som precis såna bloggar jag letat efter, men aldrig hittade. Så till slut startade jag en egen. Men NU hittade jag era.. haha.. Typiskt på nåt sätt!

Svar: Åh, vad roligt! Välkommen! Ska absolut kika in på din blogg också :)
ohappa.blogg.se