/ Allmänt /

"Just ja!"


Brukar ni också ibland bli påminnd om att ni är helt vanliga dödliga människor, i behov av att dricka vatten, stänga jackan när det blåser kallt eller kanske plocka upp den där reklamhögen innanför dörren istället för att behöva kliva över den varje gång ni ska in och ut? Osv? 


"Ser du verkligen att skriva i mörkret? Ska jag tända åt dig?"

Åh. Just ja! Ja nog spänner det en del i ögonen nu när jag tänker efter. Ganska mycket faktiskt. Mörkt är det också.

Jag glömde tända lampan. kan man säga så? Eller jag glömde helt bort att känna att jag var trött i ögonen? Kanske något om att jag är så uppslukad av det jag gör att jag inte reagerar på att jag knappt ser vad jag skriver?  

"Det är lugnt. Jag ser." 


#1 / / Catta Stroph:

Fascineras av din förmåga att uppmärksamma dessa saker om dig själv. JA! Exakt så är jag! Läser i mörkret utan att fatta det själv trots att det är så ansträngande för ögonen.

Svar: Åh, tack snälla!:)
Och som sagt, hur missar man att känna sådana saker!?
ohappa.blogg.se

#2 / / maasen179:

Japp! Så är det! :) Har hänt mer än en gång att någon tex kommer in på mitt kontor på jobbet på eftermiddagen och säger "Ska du a så här mörkt?". Och först då upptäcker jag hur jag sitter och anstränger mig för att se i mörkret.....

Svar: Haha EXAKT! jag undrar hur det blir så?
ohappa.blogg.se

#3 / / maasen179:

Mmm.. Kan det bero på nån slags neuropsykologisk funktionsnedsättning tror du? ;-)